Wednesday, September 9, 2009

7 September 2009

Khuatir,
Bimbang,
Resah,
Gembira,
Suka dan duka,
Kecewa,
Telahku jalani, kutempuhi..

Namun,
Diriku semakin diselubungi kerisauan
Dihantui ketakutan,
Takut pada siapa?
Entahlah..
Aku pening memikirkan diri ini
Tapi tiada kesudahan dan kata putus kutemui jua,
Apakah makna ini semua?
Apa sebenarnya menganggu fikiranku!
Kucuba pejamkan mata,
Meneliti apa makna sebenar disebalik keresahan ini…

Sedang kucuba meneliti
Baru aku menemui makna sebenar resahku ini,
Usiaku sudah genap
Umurku dah meningkat
Kalau tidak silapku
Usiaku sudah mencecah 22 tahun
Jam 1.20 petang ..
7 september 2009
Telah mengejutkan aku dari lamunan ini
Ah..aku terpaku..
Apa aku sudah lakukan
Berapa jenis juadahkah sudah kusiapkan?
Bekalan apa sudah kubungkuskan?
Untuk mengadap Ilahi satu masa nanti

Ya Allah!!
Aku alpa dibuai mimpi keduniaan
Dimana perlu kumulakan kembali
Terpaku aku menatap sujud Ilahi
Ya Allah bawalah aku kembali
Menuju keberkatan Ilahi
Selamat menyambut ulangtahun kelahiran
Untuk diriku yang amat kusayang
Semoga diri ini sentiasa mendapat keberkatanNYA
Di dunia dan di akhirat.

Nukilan,
Mama_ssm
upsi-Hulu Bernam-Tumpat09

No comments:

Post a Comment